12/04/2017

Kissani kautta aikain 1979-201 ....olen Catwoman

i am Catwoman
Ensimmäinen kissani löytyi silloisen mieskamuni saunan vintiltä ja oli valkoinen jolla musta häntä. 1979 ihana kissa nimeltään Misku. Kerran koki trauman, kun olin synnyttämässä lastani niin meni hetkeksi äidilleni hoitoon ja äitini asui 5 kerroksessa ja kissa tippui sieltä alas ikkunasta ,mutta selvisi hengissä . (naurattaa nämä mun kirjoitusvirheet välillä, kun olen kirjoittanut en huomaa mitään,mutta kun katson seuraavana päivänä huomaa aivan ihme sanoja mitä olen kirjoittanut) lukihäiriö aika paha sellainen.

 Misku 1979-1998



Kaunis Misku 1979-1998
 Mila 1998-2006


Toinen kissani oli Mila. Tyttäreni opettaja toi sen pihalle laatikossa ns. ex tempore kun tytär oli sanonut ,että entinen kissa kuoli. Mila eli lyhyen elämän kuoli munuaisen vajaatoimintaan.
Olenpa kiukkuisen näköisenä

Mila oli ihana sisäkissa
 Tepsu 2007-2013

Kolmas kissani oli Tepsu nimeltään ja ensimmäinen poikakissa ja joka naukui ulos koska oli ollut vuosia ulkokissana. Otin kissan kissakoti kattilasta. Sitä ei mikään saanut pidettyä sisällä, niin kova ääni ja huusi ovella. Pakko oli aina ulos viedä. Tietty sai pelätä koska jää auton alle. Kun menin itse ulos Tepsu kulki perässäni . Aina oli kova jallittaminen ,että saan sen eksytettyä ,että ei kaupungille tule perässäni. Oli ihana kissa ja todella viisas. Talvella tein sille ulkona käytäviä ja tuli aina niitä pitkin perässä . Talossa missä asuin oli Tepsu kaikkien lemmikki. Niin vain sitten kävi että kerran päästin sen 22.12.13 ulos myöhään ja hetken kuluttua tuli soitto,että oli jäänyt auton alle. Tepsulla oli kello kaulassa ja kaulapanta missä nimi. Se on aikamoinen shokki josta kesti toipua kissoista eniten kun tuli yllätyksenä.
Äitin poika Tepsu
Minua ei vangita sisälle

my black panter


Kävelyllä,kumpi seuraa kumpaa
Tikru ent. Kaveri 2014-


Kaveri tuli sitten Tepsun jälkeen 3kk .olin käynyt katsomassa kissakoti Kattilassa hämeenlinnassa jo monta kertaa uutta kissaa. Mietin, jaksanko enää hoitaa. Olin ajatellut valkoista kissaa,koska ne minusta niin kauniita.Mustaa en voinut ottaa,kun muistuttaa Tepsua liikaa. en oikeastaan osannut päättää ja minkä sitten otin, koin ensiksi virheeksi, olikin niin iso ja (karvainen) hahahahh niinkuin kissa ei sitä olisi:#¤%! eikä mitenkään erikoinen kuten minusta edelliset oli olleet. kissa oli kyllä hyväkäytöksinen ja viisaan tuntuinen,mutta todella arka. Kukaan ei oikein tiennyt ikää eikä menneisyyttä,sen nimi oli Kaveri,koska se oli vaan kaikkien kaveri. Otin sen luotettavuuden takia. Pelokas kissa siis muutti kotiini. Aluksi aina jotenkin tulee verrattua kissaa edelliseen ja vaikea päästä yli. Muutin nimen sitten Tikruksi, toinen poika kissani.

Parvekkeella kiva katsella lintuja ja ihmisiä


Hiiri on kiinni 🐁🐀

Talvinäköalat

Hieno muki äidillä, Brian Connolly,minäkin pidän hänestä.

Tikru on kissa, joka on maailman ihanin tähän mun elämäntilanteeseeni. Kuka nukkuu vierellä? Vaihdan kylkeä ,Tikrukin vaihtaa puolta samalla kyljelle mun kanssa,monta kertaa yössä.
Kuka herää yhdessä aamulla ,laitan ruoan tikrulle ja keitän kaffeet itelle, välillä avaan ulko-oven rappuun ja tikru juoksee raput ylös alas (aamujumppa) arkana ei koskaan karkaisi. Luetaan yhdessä raamattua,päivän sana ja rukoillaan. Kulkee perässäni kun rukoillaan ja kuljen huoneesta toiseen.
Päiväunet kylkikyljessä.


Tv katsoessa tikru on siinä
Kun masentaa tai itken, Tikru tulee vierelle ja puskee päätä. Aina vierelläni. Leikitään, olen tehnyt ison pahvilaatikon missä käytävät, monta raapimapuuta...vetelen hiiriä,matoja ja palloja pompotan pitkin lattialla,tikru perässä. Oikeastaan Tikru on parempi kuin aviomies, ei kiukuttele, ei huuda, ei äksyile (välillä vaan puree pohkeesta) ja joskus oksentaa ruuan,kuuntelee,ymmärtää (luulisin) , tulee kun käsken (mies ei ehkä tulisi), on uskollinen ystävä. ei vaadi mitään (kuten ehkä mies) vain ruokaa ja puhtaan kissanhiekka astian.
Ihana ystävä maailman paras .
Kiitän Jumalaa ,että minulla on cat jota rakastan ja joka rakastaa minua (ainakin niin luulen).

Ei kommentteja: