8/27/2017

Kotikirkon lähetyskokouksessa 27.8.2017 kiva päivä,sekava teksti hahahhaa

 Lährin lenkille aamulla. Ylistys Jumalalle.mietin kelle puhun:"ikiaikojen Jumalalle,luojalle,minä olen, aabrahamin,iisakin,jaakobin Jumala,Isä. Mistä/miten Jumala on tullut? sitten, kun katson itseäni, tajuan, että jos ei olisi Jumalaa ei olisi minuakaan.
eilen luin ihmisen anatomiaa niitä tuhansia  veririsuonia,suolistoa,aivoja,luita,elimiä...nehän on ihme ja suunnittelija on  todella taitava.
Olen opetellut psalmi 103 "ulkoa". Pää senverran hatara ,että lentää ulos kuin savupiipusta.🌋🏭
erääseen seurakunnaan maalaamani maalaus uusista taivaista ja uudesta maasta,elämänpuu, uusi jerusalem, Taivas

" Kiitä Herraa, minun sieluni ja kaikki, mitä minussa on Hänen pyhää nimeänsä. Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota,mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,hän joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa sinun sairautesi???joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella, joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan"...jne
"kotkan" maalauksessani


Tympii kirjoittaa jatkuvaa valittajaista, joten nyt tulee sitten  ylistystä💚koska ihanaa, käsikipu katosi eilen, nyt vain varoen,shhh.😙

Lenkillä rukoilin ja pyysin ,että Jumala jotenkin näyttäisi miten välittää ,edes pieni yhteydenotto.👼😇🙏
( En pääse oikein lähtemään täältä tuppukylästä, kun junavuorot onnettomat ja kumpikin kuskini on poissa maisemista. )🚈🚆🚂🚀
Yllätys tuli kun lenkillä tulee veljen vaimolta viesti :"haluaisinko lähetyskokoukseen kotikirkkoon ,että tulisi hakemaan? No tietenkin halusin.
Tunti aikaa valmistautua,pestä hiukset,föönätä ne ja tupeerata ja vähä meikata .💋💇👀
Veljeni tulee tunnin kuluttua ja äkkiä sitä ehti kaiken tekemään, kun on päämäärä!
Veli on kotikirkossa vaimonsa kanssa puhumassa ja puhuu aiheesta mitä on olla tehdä työtä vaikeassa maassa minne menevät uudelle kaudelle vuodeksi jälleen. kesäloma suomessa on ohi.
Veljeni puhuu kylväjä vertauksesta ja meidän Sanoista. Sana, mikä merkitys sillä on? väärä sana aiheuttaa mielipahaa, oikea sana mielihyvää.Monesti voimme myös tulkita sanan/sanat väärin,jos emme osaa kommunikoida. Tämä koskee minua aikalailla. Impulsiivisenä ihmisenä heittelen välillä sanoja kuin miekan pistoja ja sitten hetkessä kaduttaa ja olen niitä perumassa. Välillä taas tulkitsen toisen sanat väärin ja suuttua poksahdan ja loukkaannun. Itsehillinnässä on töitä...sanoissa..minä ja minun suuri suuni 😶
Kotiseurakunta on vaan niin ihana ja siellä monet tutut ihmiset. Ihaninta on kun rakas veli puhuu, rakastan hänen puhettaa ,aina.
Heidän siunattiin matkaan ja lento on tänään.
Onhan meillä yhteinen lapsuuden tausta etelä-pohjanmaalla.

kumipallona luoksesi pompin isoonkyrön sillalla
Sieltä sitten kävelin prismaan ja rautatieasemalle junalla kotiin. Lapsenlapsi odotti kotonani kahvien kera, joten mummi sai heti kaffeet.

Olipa mukava päivä ja unohdin koko syövän. Välillä tuntuu,että onko sitä ollenkaan? kun on muiden parissa se unohtuu ,kun on yksin siihen kiinnittää huomiota. No päivä kerrallaan sitten vaan,,,mitä sinulle kuuluu?  usein vastataan, ihan hyvää tms...no mä olen aika realisti ja sanon kyllä aina, että no ei hääppöstä,huonoa tms...en ole fraasien orja.Kukapa sitten sellaista jaksaa kuunnella?kellä menee huonosti? hei hei siellä se kysyjä menee jo tukka putkella poispäin...eikö kiinnosta ketään mitä toiselle kuuluu.miksei saa olla erilainen? sanoa suoraan?

Tosin kun pääsin kotiin olin kuin tyhjä ilmapallo ,jännitys laukeaa totaalisena väsymyksenä. Syyllisyys painaa,mitähän taas sanoinkaan ja olin yli iloinen, kun ei kukaan tajua ,että jännitän niin ,että sydän hakkaa.eihän kukaan näe mun sisimpään ja tajua mikä jännittäjä olen,en kestä ihmispaljoutta ja sitä ,että liian moni ihminen kiinnittää muhun huomionsa. Koitan kestää ja jälkeenpäin en muista mitä sanoin tai mun suu puhuu liikaa,liikaa.Haluan vain äkkiä kotiin rauhaan ja yksinäisyyteen.Olen erakoitunut ja en kaipaa seuraa,se on myönnettävä. Moni sanoo ,miten sulla voi olla syöpä, kun oot niin iloinen? eivät tiedä, että loppuvaiheessa syöpä alkaa vasta näkyä, viimeisillä metreillä.Eihän se huuda mun päältä ,että kattokaa mulla näkyy tossa syöpä ja tossa . En voi mitään jos ei näy,siitäkin tulee syyllisyys sitten jos ootkin liian iloinen. 😩😪😞

Nyt kun olen uskossa uudistunut yli vuosi sitten aika vähän olen kokenut niitä ns. masennuksen päiviä tosin talvi tulossa,voi sekin asia muuttua jos käännän katseen hetkeksikään minuun,itseeni! mutta kun katson ylöspäin,avaan raamatun,rukoilen, mieli alkaa muuttua,tosin sekin vaatinut todellisia luopumisia,ja sitoutumista!

" tänään" kuului hyvää  se tulikin sydämmestä. Ja huomaan suuren muutoksen ...mitä lähempänä kulkee kuoleman varjon laaksoa sitä enemmän nojaa Jeesukseen ja näkee kaiken erilailla,aivan kaiken. Jeesus on Kallio joka ei jätä,ei petä, ei hylkää!

Seuraavan kerran syöpälääkäri ja TT-kuvaus joskus marraskuussa,taidan pistää siihen asti kiinni tämän blogin ja opetella elämää ilman sosiaalista mediaa. Jotenkin "some" häiritsee oikeaa elämää ja tulee kuten moni tietää ns. häiriintynyt olo. Uutisille ei voida mitään ja tapahtumille,parempi koittaa ummistaa silmiä maailman saasta tulvalta. Talviunille marraskuuhun asti.so long and god bless you everybody (meniköhän toi englanti oikein?) naurattaa tää mun tankero enkku...
ummistan silmät


Ei kommentteja: